مجله آنلاین خوشتیپ‌ها

خوشتیپ‌ها مجله‌ای تخصصی در زمینه مد، پوشاک و زیبایی می‌باشد که درتلاش است با فراهم کردن اطلاعات جامعی در زمینه‌های تهیه پوشاک، راهنمایی برای بهداشت و زیبایی و آموزش مهارت‌های فردی راهنمایی هرچند کوچک برای جوانان ایران‌زمین باشد و از این طریق گام کوچکی در فرهنگ‌سازی افراد جامعه برای حضوری شاداب‌تر و جذاب‌تر در موقعیت‌های مختلف اجتماعی بردارد.

عکس کارتونی یک خانه که بوی بد میدهد و یک اسپری خوشبوکننده

۱۳ راه فوری از بین بردن بوی بد خانه و محل کار

از بین بردن بوی دود سیگار در خانه

یکی از بدترین مضرات سیگار، بوی بد سیگار و دود سیگار است. ممکن است خود شما و یا یکی از دوستان و مهمانهای شما به هر دلیل دخانیات استعمال کند، همیشه نمی توان با تذکر و یا ممانعت از کشیدن سیگار در خانه و محل کار جلوی بوی بد آن و همچین دود آن را گرفت، در ادامه راهکارهایی برای رهایی از بوی سیگار از خانه و محل کار در اختیار شما قرار میدهیم.

رفع بوی بد سیگار با استفاده از شمع

کافی است هنگامی که فرد سیگاری در محل مورد نظر وجود دارد و یا بعد از حضور او چند عدد شمع در نقاط مختلف خانه و محل کار روشن کنید، این کار باعث خنثی شدن بوی دود سیگار می شود.

جذب بوی سیگار توسط سرکه

مقداری سرکه درون چند ظرف ریخته و در نقاط مختلف خانه و محل کار قرار دهید. سرکه بوی دود سیگار را به خود جذب می کند. همچنین میتوانید یک ظرف سرکه در کمد لباس های خود که بوی سیگار گرفته اند قرار دهید و به این صورت بوی سیگار را از لباسهای خوب بزدایید. همچنین میتوانید مقداری آب گرم و سرکه درون یک ظرف ریخته و پارچه ای حوله ای درون ظرف فروبرده، بچلانید و با تکان دادن آن پارچه در فضای بالای خانه باقیمانده بوی دود و سیگار را از محل خارج نمایید.

از بین بردن بوی سیگار با استفاده از زغال روشن

یکی از قدیمی ترین روش های از بین بردن بوهای نامساعد استفاده از زغال بوده است، بیشترین کاربرد این روش قراردادن چند تکه زغال در یخچال برای از بین بردن بوی یخچال بوده است. برای رفع بوی سیگار نیز می توانید از چند قطعه زغال (ترجیحا زغال روشن) که درون ظرف های فلزی کوچک قرار داده اید، در چند نقطه از خانه و محل کارتان استفاده کنید تا بوی دود سیگار را خنثی کند.

استفاده از گرما برای از بین بردن بوهای بد و نامساعد

گرما باعث انتشار عطر در محیط می شود و یکی از راهکارهای ساده برای از بین بردن بوهای نامساعد پاشیدن مقداری عطر بر روی لامپ ها و چراغ ها زمانی که خاموش هستند می باشد، با این روش بعد از روشن کردن چراغ ها کم کم حرارت لامپ باعث منتشر شدن و پخش شدن بوی عطر در محیط شده و با بوی نامساعد جایگزین می شود.

رفع بوی بد محیط با استفاده از وانیل

مقداری وانیل را درون ظرفی همراه با مقداری آب بریزید و روی اجاغ قرار دهید هنگامی که وانیل شروع کند به جوشیدن، عطر آن در محیط پراکنده شده و بوی بد و نامساعد را خنثی میکند.

از بین بردن بوهای بد خانه با اسپری جوش شیرین

۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را در مقداری آب حل نمایید و محیط خانه و محل کار خود را چند بار با این محلول اسپری کنید، بعد از چند مرتبه استفاده از محلول جوش شیرین تاثیر آن را به سرعت مشاهده خواهید کرد.

سوزاندن پوست مرکبات در محل های بدبو

می توانید پوست مرکبات مصرفی خود مانند پرتغال، لیموترش و … را در ظرفی قرار دهید و کم کم آنها را درون شومینه یا آتش ریخته و بسوزانید، بوی حاصل از آن عطر خانه را تغییر داده و شما را از بوهای نامطبوع خلاص می کند.

از بین بردن بوی دود و سوختگی از خانه

گاهی پیش می آید که مقداری از غذا نخواسته می سوزد، کاغذی آتش میگیرد و یا تکه پارچه ای درون خانه می سوزد، اولین راهکار در این مواقع باز کردن پنجره ها، هواکش ها، هود و راه های خروج بوی بد از خانه است اما گاهی به طور کامل بوی سوختگی از خانه خارج نمی شود. با این راهکارهای ساده می توانید بوی حاصل از آن را تاحد زیادی کاهش دهید.

جوشاندن مقداری چوب دارچین و یا پودر دارچین

چند عدد چوب دارچین و یا پودر دارچین درون کاسه ای همراه با مقداری آب بر روی اجاق قرار دهید تا بجوشد، عطر دارچین در فضا پیچیده و تاحد زیادی بوی بد سوختگی را از بین میبرد.

از بین بردن بوی تینر و رنگ از خانه و محل کار

بهترین زمان رنگ آمیزی خانه، وسایل و محل کار نیمه اول سال است، چراکه میتوانید با باز نمودن پنجره ها و درهای محل زندگی، هم از شر بوهای نامطبوع تینر و رنگ خلاص شوید و هم کمک کنید تا رنگ آمیزی شما با سرعت بیشتری خشک شود. ولی همیشه نمی توان با باز گذاشتن درب ها و پنجره های محل زندگی از بوی بد رنگ و تینر خلاص شد،

خنثی کردن بوی رنگ و تینر با استفاده از آب

یکی از ساده ترین راهکارهای کاهش بوی رنگ و تینر قرار دادن یک لگن پر از آب در محیطی که از رنگ و تینر در آن استفاده شده است می باشد. آب می تواند به مقدار زیادی بوی نامطبوع رنگ و تینر را به خود جذب کند و به کاهش این بوها کمک شایانی نماید.

ترکیب نمودن مقداری وانیل با رنگ

همچنین این راهکار برای رنگ کردن نیز می تواند کارساز باشد، به این صورت که مقدار کمی وانیل (یک تا دو قاشق چای خوری) را به رنگ اضافه نمایید تا بوی رنگ تغییر کند.

استفاده از قطعه های کوچک سیب برای جذب بوی رنگ

کافی است چند تکه از سیب خوراکی را در ظرفی قرار داده و در محیطی که بوی رنگ و تینر در آن وجود دارد قرار دهید، سیب باعث جذب بوی رنگ و تینر شده و کمک زیادی در رفع این بو می نماید.

از بین بردن بوی بد دستشویی، سرویس بهداشتی و توالت

یکی از بدترین بوها، بوی فاضلاب، بوی مواد شوینده و اسیدی که درون سرویس بهداشتی وجود دارد می باشد. با این راهکارهای ساده می توانید بوی بد دستشویی را رفع نمایید.

استفاده از شمع برای رفع بوی دستشویی

هواکش دستشویی را روشن کنید و چند عدد کبریت و یا یک عدد شمع درون سرویس بهداشتی روشن کنید، خواهید دید که با سرعت بالایی بوهای نامطبوع از محیط خارج می شوند.

استفاده از افشانه های خنثی کننده بو

همچنین یکی از بهترین شیوه های از بین بردن بوهای بد از خانه و محل کار استفاده از اسپری های خوشبو کننده و خنثی کننده ی بوهای بد می باشد. توجه داشته باشید که از اسپری هایی که توسط گاز بوتان پر شده اند و باعث حساسیت، سردرد و بیماری زا می باشند استفاده نکنید.

خرید آنلاین داروی رفع بوی بد فاضلاب از دیجی کالا

۵/۵ - (۸ امتیاز)
نویسنده، مترجم و علاقه مند به پوشاک، مد و زیبایی