مجله آنلاین خوشتیپ‌ها

خوشتیپ‌ها مجله‌ای تخصصی در زمینه مد، پوشاک و زیبایی می‌باشد که درتلاش است با فراهم کردن اطلاعات جامعی در زمینه‌های تهیه پوشاک، راهنمایی برای بهداشت و زیبایی و آموزش مهارت‌های فردی راهنمایی هرچند کوچک برای جوانان ایران‌زمین باشد و از این طریق گام کوچکی در فرهنگ‌سازی افراد جامعه برای حضوری شاداب‌تر و جذاب‌تر در موقعیت‌های مختلف اجتماعی بردارد.

ماساژ یخ روی صورت

 

ماساژ یخ بر روی قسمتهایی از صورت که دچار آکنه است، باعث کاهش آنها می شود.اگر به طور مداوم ، روزانه یک تا دو دقیقه یخ را بر روی جوش ها بمالید ، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه ها خواهید بود . اگر در هنگام استفاده از یخ پوست تان بی حس شد، چند لحظه صبر کرده و سپس ادامه دهید .با این روش ، می توانید در عرض دو روز از شر آکنه های صورت خلاص شوید.

یخ معدنی :

مقداری آب معدنی را در قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث تحریک جریان خون به روی پوست شما می شود .

یخ آبلیمو :

نصف آبلیمو و چند تکه از لیمو تازه را همراه با مقداری آب تصفیه شده درون قالب های یخ بریزید و یخ ها را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید، این نوع یخ باعث لطافت پوست شما می شود .

یخ چای سبز :

مقداری چای سبز دم کشیده را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن روزی دوبار این قالب های یخ را روی پوست خود بگذارید ، این نوع یخ باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد .

یخ آب برنج :

مقداری از آب برنجی که در حال جوشیدن است را بردارید و پس از سرد شدن ، درون قالب های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث از بین رفتن لک های پوستی می شود. قابل ذکر است که این نوع یخ را فقط تا سه روز می توان در یخچال نگهداری کرد.

یخ آب هندوانه :

مقداری آب هندوانه را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید، این نوع یخ باعث شفافیت پوست می شود .

نکته :

یخ آرایشی را همیشه باید به روی پوست تمیز و بدون آرایش استفاده کنید.

نحوه استفاده از تکه های یخ

روی پوست صورت و گردن تکه یخ را مانند حرکات شبیه ماساژ و به نرمی بکشید. از فشار دادن بیش از حد پوست خودداری کنید زیرا ممکن است به مویرگ های ریز زیر پوست تان آسیب بزند و همچنین از استفاده یخ در زیر و اطراف چشم خودداری کنید زیرا این منطقه بسیار حساس است. در نتیجه با دقت و آرامش این کار را انجام دهید

۵/۵ - (۱ امتیاز)
زهرا خدامی هستم، مهندس آی تی، نویسنده، و علاقه مند به پوشاک، مد و زیبایی