مجله آنلاین خوشتیپ‌ها

خوشتیپ‌ها مجله‌ای تخصصی در زمینه مد، پوشاک و زیبایی می‌باشد که درتلاش است با فراهم کردن اطلاعات جامعی در زمینه‌های تهیه پوشاک، راهنمایی برای بهداشت و زیبایی و آموزش مهارت‌های فردی راهنمایی هرچند کوچک برای جوانان ایران‌زمین باشد و از این طریق گام کوچکی در فرهنگ‌سازی افراد جامعه برای حضوری شاداب‌تر و جذاب‌تر در موقعیت‌های مختلف اجتماعی بردارد.

رنگ موی شکلاتی، کاتالوگ، ترکیب و فرمول

رنگ موی شکلاتی

رنگ شکلاتی برای مو, از جمله رنگ های بسیار مورد استفاده در ایران و سراسر دنیا می باشد.

بیشترین رنگی که در بین سلبریتی ها مورد استفاده قرار میگرد, شکلاتی و طیف های مختلف آن است.

مهمترین دلیل محبوبیت این رنگ این است که رنگی طبیعی است و با رنگ های مختلف پوست و حالت های مختلف چهره متناسب و هماهنگ است.
نکته ی جالب و قابل توجه در رنگ موی شکلاتی این است که

این رنگ برای هر سنی مناسب می باشد

هر خانمی در هر سنی می تواند بنابر سلیقه ی خود طیف رنگی مورد علاقه ی خود را برای موهایش انتخاب بفرماید چه خانم های سن بالاتر که به دنبال رنگی طبیعی هستند تا سفیدی موهای خود را از بین ببرند و چه دختر خانم های جوان تر که نمیخواهند با رنگ کردن موهایشان سنشان بالاتر به نظر آید و به دنبال رنگ مویی دخترانه و ساده تر هستند.
در هر صورت اگر به دنبال رنگی ساده و در عین حال شیک هستید, رنگ شکلاتی برای شما بهترین گزینه است. در این مطلب فرمول های رنگ های مختلف شکلاتی در طیف های متفاوت را برای شما به همراه تصاویری از این رنگ ها برای شما آورده ایم شما میتوانید طبق سلیقه ی خود یکی از آنها را برای موهایتان با خیال آسوده انتخاب کنید و نگران این نباشید که ممکن است این رنگ به پوست شما یا چهره ی شما نیاید, چرا که غیر ممکن است.

در فصل سرما از طیف‌های تیره و در فصل گرما از طیف‌های روشن‌تر استفاده کنید.

فقط نکته ای که در انتخاب رنگ همواره باید به آن دقت کنید, علاوه بر هماهنگی با چهره و رنگ پوست, فصلی است که در آن هستید. معمولا اگر در فصل سرما می خواهید موهایتان را رنگ کنید, می بایست ازطیف های تیره تر استفاده کنید. مثلا در رابطه با همین رنگ شکلاتی, تن تیره ی آن را انتخاب بفرمایید و اگر در فصل بهار و تابستان میخواهید موهایتان را رنگ کنید, رنگ هایی با تن روشن تر بهترین انتخاب است.

انواع رنگ موی شکلاتی

رنگ موی شکلاتی

برای رنگ کردن موهای طبیعی با این رنگ, بایستی ابتدا ساقه های موی خود را رنگ بزنید. سپس بعد از ۲۰ دقیقه ریشه های مو را رنگ بزنید. تایم مکث رنگ در این رنگ مو ۳۵ دقیقه است.

رنگ موی شکلاتی تیره

همانطور که میدانید, اگر می خواهید بدون دکلره کردن مو, رنگی روی موهایتان بگذارید, صرف نظر از شماره و تن رنگ, شما می بایست ابتدا ساقه ی موهایتان را رنگ بگذارید و پس از سپری شدن مدت زمان بیست دقیقه ریشه ی موها را رنگ کنید و بیست دقیقه بعد با نرم کننده بشویید, چرا که ریشه های مو به دلیل اینکه به کف سر نزدیک بوده و گرم می باشد, سریعتر رنگ می گیرند و اگر همزمان ریشه و ساقه رنگ گذاشته شود, ریشه مو روشن تر از ساقه می شود. در رابطه با رنگ شکلاتی هم این مسئله بسیار محسوس است پس حتما این نکته را رعایت فرمایید.
فرمول رنگ موی شکلاتی تیره
بهترین ترکیب برای رنگ شکلاتی تیره ۶۰ میل رنگ دودی شماره ۶ و نصف آن یعنی ۳۰ میل رنگ طبیعی شماره ۶ به اضافه ۲۰ میل رنگ دودی شماره ۷ و ۱۰ میل شکلاتی متوسط به همراه اکسیدان ۲۰ به اندازه ۱۵۰ میل و ۱۵ سانتی متر واریاسیون نقره ای می باشد.

فرمول رنگ موی قهوه ای شکلاتی

برای این رنگ هم باید موهایتان دکلره شود. بعد از اینکه موهایتان را به پایه ۸ رساندید, رنگ های w6و c6 و رنگ های شماره ۱٫۳ و ۷٫۳۱ و ۱۰ میل واریاسیون نقره ای را با هم مخلوط کنید. سپس به اندازه نصف این حجم رنگ اکسیدان به ترکیب اضافه بفرمایید و روی موهایتان قرار دهید و پس از سپری شدن مدت زمان ۳۵ دقیقه با نرم کننده شستشو دهید.

فرمول رنگ موی شکلاتی فندقی

این رنگ هم احتیاج به دکلره دارد و همان پایه ۸ مناسب می باشد. پس از آن رنگ های فندقی به اندازه ۵ میل و شکلاتی متوسط ۴۰ میل ، دودی شماره ۶ ، ۵۰ میل و واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت را با هم ترکیب کرده و اکسیدان ۱۰ درصد به آن اضافه کنید و به مدت ۳۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید.

فرمول رنگ موی شکلاتی عسلی

این رنگ از طیف های روشن تر شکلاتی است و بسیار مناسب برای خانم های کمی سن دار تر می باشد. فقط لازم است که قبل از رنگ, موهایتان را با رنگ سه صفر به پایه ۶ برسانید, سپس این رنگ ها را با هم ترکیب کرده و به مدت ۳۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید.
۷۰ میل رنگ عسلی شماره ۷ ، ۲۰ میل شکلاتی روشن ، ۳۰ میل دودی شماره ۷ ، ۵ سانت واریاسیون طلایی ، ۱۰ سانت واریاسیون نقره ای به همراه ۱۳۰ میل از اکسیدان ۲۰

ترکیب رنگ موی شکلاتی عسلی با هایلات

رنگ موی عسلی ۷, ۷۰ میل
شکلاتی روشن ۲۰ میل
دودی ۷, ۳۰ میل
اکسیدان ۲, ۱۳۰ میل
واریاسون طلایی ۵ سانت
واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت
ترکیب رنگ مو برای هایلایت سوزنی پایه ۸
موهای خود را به شکل سوزنی ریز از کلاه سوزنی در بیاورید و به پایه ۸ برسانید.
رنگ موی دودی ۷, ۴۰ میل
واریاسیون نقره ای ۲ سانت

فرمول رنگ موی شکلاتی روشن

این رنگ مو بسیار مناسب برای فصل بهار می باشد. تن ملایم رنگ, مناسب برای تمامی سن ها است.
کافی است ابتدا موهایتان را به پایه ۸ برسانید, سپس ۳۰ میل از رنگ های دودی شماره ۸ و بژ روشن را با ۲۰ میل از رنگ های شکلاتی متوسط و طبیعی ۸ را با اکسیدان ۱ درصد و مقدار خیلی کم واریاسیون نقره ای به اندازه ی ۱ سانت مخلوط بفرمایید و به مدت ۳۵-۴۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید.

فرمول رنگ موی مسی شکلاتی

این رنگ مو برای سنین بالاتر گزینه بسیار خوبی می باشد .
برای رسیدن به این رنگ لازم است ابتدا موهایتان را دکلره کرده و به پایه ۷ یا ۸ برسانید, سپس یک چهارم از رنگ های نارنجی و W4و K8 را با اکسیدان ۶ درصد ترکیب کرده و پس از اینکه موهایتان را به پایه مورد نظر رسانده و خوب شستید و خشک کردید, این ترکیب را روی موهایتان گذاشته و پس از ۴۵ دقیقه با نرم کننده شستشو دهید. شما در این ترکیب می توانید با تغییر نسبت رنگ ها, میزان تن شکلاتی و مسی را به سلیقه ی خود تغییر دهید.
هر چه رنگ نارنجی را به نسبت کمتری استفاده بفرمایید, رنگ موهایتان بیشتر به رنگ شکلاتی متمایل خواهد شد.

رنگ موی مسی شکلاتی با مش فندقی کاراملی

زمینه پایه ی ۶ یعنی نارنجی و ترکیب مسی متوسط ۶۰ میل + شکلاتی ۵۰ میل +فندوقی متوسط ۳۰ + اکسیدان ۲, ۱۵۰ میل و هایلایت پایه ی ۸ ترکیب طلایی ۸, ۲۰ میل + کاراملی ۳۰ میل + شکلاتی ۱۰ میل + اکسیدان ۱ برابر مقدار رنگ.

رنگ مو شکلاتی گرم با هایلایت کاراملی سرد

برای این رنگ مو, ابتدا همه موهای خود را با رنگ قهوه ای شکلاتی متوسط تیره کنید, سپس موهای خود را به فرم سوزنی از کلاه در بیاورید و بر روی تارهای مو که از کلاه در آمده مش سوزنی ۱۰ درصد و رنگ مو کاراملی را بزنید.
برای رنگ موی کاراملی سرد از ترکیب رنگ مو های C10 , N10 و G10 استفاده کنید .واریاسیون مورد استفاده در این ترکیب رنگ مو, واریاسیون نقره ای است. توجه داشته باشید که اندازه تمام شماره های رنگ مو باهم برابر است.

فرمول رنگ موی شکلاتی دودی

رنگ شکلاتی دودی احتیاجی به دکلره ندارد, فقط کافیست رنگ دودی شماره ۷ و طبیعی شماره ۶ و شکلاتی متوسط و واریاسیون نقره ای را با اکسیدان ۲ درصد مخلوط کنید, سپس ساقه ی موهایتان را از ابتدا رنگ کرده و پس از ۲۰ دقیقه ریشه را رنگ بگذارید و باز به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ریشه ی موهایتان هم رنگ بگیرد. پس از اینکه ریشه و ساقه رنگی مشابه هم گرفتند، که چیزی حدود ۴۰ دقیقه طول میکشد موهایتان را با نرم کننده بشویید.

رنگ شکلاتی دودی روشن

ترکیب شکلاتی روشن ۶۰ میل + دودی ۶, ۴۰ میل + زیتونی ۶,۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۲ سانت + اکسیدان ۲

رنگ شکلاتی دودی با هایلات

فرمول رنگ
زمینه مو : ترکیب شکلاتی متوسط ۵۰ میل +دودی ۵ ۵۰ میل + واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت + اکسیدان ۱ و هایلایت پایه ی ۷ ترکیب شکلاتی متوسط ۲۰ میل +دودی ۶, ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۱ سانت + اکسیدان ۱

شکلاتی ماهاگونی خیلی روشن با هایلات

فرمول رنگ
زمینه شکلاتی ۴۰ میل + طبیعی ۶, ۴۰ میل+ ماهگونی روشن ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۵ سانت + اکسیدان ۲ و هایلایت پایه ی ۸ ترکیب دودی ۸,۵۰ میل + طبیعی ۸,۲۰ سانت + واریاسیون نقره ای ۱ سانت +واریاسیون دودی ۱ سانت + اکسیدان ۱

شکلاتی شاه بلوطی

این رنگ مو را باید بر روی موها با پایه ۵ بزنید.
ترکیب رنگ مو :
بلوند قرمز تیره ۳۰ میل
قهوه ای شکلاتی روشن ۷۰ میل
اکسیدان ۹ درصد به اندازه رنگ مو
واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت

شرابی شکلاتی بلوطی

ترکیب شرابی روشن ۱۰ میل +شکلاتی روشن ۷۰ میل + بلوطی روشن ۴۰ میل + دودی ۶, ۴۰ میل + واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت + واریاسیون قرمز ۲ سانت + اکسیدان ۲

رنگ بژ شکلاتی روشن

کل مو پایه ی ۸ و ترکیب بژ روشن ۳۰ میل + دودی ۸ ,۳۰ میل + طبیعی ۸, ۲۰ میل + شکلاتی متوسط ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۱ سانت + اکسیدان ۱.

تصویر انواع پایه دکلره

 

خرید آنلاین رنگ موی شکلاتی از دیجی کالا

۳.۳/۵ - (۲۳ امتیاز)
زهرا خدامی هستم، مهندس آی تی، نویسنده، و علاقه مند به پوشاک، مد و زیبایی